Kreditorstyring ved AccounterpartAccounterparts politik for personoplysninger

Ønsker I et tilbud? Ring 48 79 80 31 – Eller udfyld nedenfor.

    Navn

    Telefon

    E-mail

    Det får I

    ✅ Digital fakturering

    ✅ Likviditetsstyring

    ✅ Reducering af omkostninger

    ✅ Synkronisering med bank

    Politik for personoplysninger

    I følgende Fortrolighedspolitik redegøres der for, hvordan Acoounterpart anvender de personlige oplysninger.

    Afsnittet handler om de oplysninger I afgiver, når du besøger www.accounterpart.dk og anvender hjemmesidens forskellige tjenester, tilmelder dig nyhedsbrev m.v.

    PERSONDATAPOLITIK

    Nedenfor kan du læse om vores persondatapolitik

     

    Vi anvender denne type data om kunden

    Vi anvender de persondata, som kunden giver os, for at vi kan løse den aftalte opgave. Det inkluderer også de data, som fremgår af kundens skattemappe, i det omfang kunden giver os adgang til den.

    Det drejer sig om oplysninger om kundens økonomiske, skattemæssige og forretningsmæssige forhold.

    Vi behandler kun nødvendige persondata

    Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at løse de aftalte opgaver. Det gælder i udgangspunktet Personbogen, Tinglysningsbogen, Erhvervsstyrelsen, CVR-registret, SKAT og Ejerregisteret.

    Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Det gælder fx bogføringsloven og hvidvaskloven (se nærmere nedenfor i sidste afsnit).

    Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige

    Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var årsagen til indsamlingen. Det vil som udgangspunkt være efter endt kundeforhold. Kundedata til brug for regnskabsmateriale opbevarer vi dog altid i mindst 5 år på grund af reglerne i bogføringsloven og hvidvaskloven.

    Videregivelse og overladelse af persondata

    Vi videregiver og overlader persondata til samarbejdspartnere og andre aktører, hvis det er nødvendigt for at opfylde aftalen, som vi har indgået med kunden.

    Vi vælger nogle gange at benytte databehandlere, herunder udbydere af software, webhosting, backup, sikkerhed og opbevaring. Når der anvendes databehandlere, sker det kun ud fra specifikke formål, og det er stadig vores ansvar, at kundens oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning og nærværende persondatapolitik.

    Vi videregiver ikke persondata til formål, som ikke følger af aftalen – fx videregivelse til andre til brug for deres markedsføring – medmindre vi har aftalt det med kunden i forbindelse med indsamlingen eller indhenter samtykke fra kunden efter at have informeret denne om, hvad kundens data vil blive brugt til. Kunden kan til enhver tid bede os stoppe videregivelsen af personoplysninger, uanset at det er aftalt, eller kunden på anden vis har samtykket til det.

    Vi indhenter dog ikke kundens samtykke, hvis vi er retligt forpligtet til at videregive persondata, fx som led i en lovpligtig indberetning til en myndighed.

    Kunden har ret til at få adgang til sin persondata

    Kunden har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om vedkommende, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Kunden kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer persondata, og hvem, der modtager data om kunden.

    Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder. Kunden kan gøre brug af rettigheder ved at henvende sig til os.

    Kunden har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet

    Hvis kunden mener, at de persondata, vi behandler om kunden, er unøjagtige eller urigtige, kan kunden naturligvis henvende sig til os og få dem rettet.

    I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette persondata. Det gælder fx, hvis kunden trækker sit samtykke tilbage. Hvis kunden mener, at data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan kunden bede om at få dem slettet. Kunden kan også kontakte os, hvis kunden mener, at persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

    Kunden har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af persondata

    Kunden har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af persondata. Kunden kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af data til markedsføringsformål. Hvis kundens indsigelse er berettiget, stopper vi med behandlingen og sletter kundens data, medmindre vi forpligtet efter lovgivningen til at opbevare dem.

    Hvis kunden ønsker at bruge sin ret til dataportabilitet, vil kunden modtage persondata fra os i et almindeligt anvendt format

    Kunden har ret til at modtage de persondata, kunden har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om kunden hos andre aktører på baggrund af kundens samtykke.

    Generelt om kundens brug af sine rettigheder

    Hvis kunden ønsker at få adgang til data, få dem rettet eller slettet, eller at gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver kunden svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter, vi har modtaget henvendelse.

    Ret til at klage

    Kunden har ret til at klage til Datatilsynet, hvis kunden mener, at Sandgrav Solutions behandling af personoplysninger ikke lever op til lovgivningens krav.

    “Tillidsvækkende virksomhed –  At hyre Accounterpart til at udføre kreditorstyring for vores virksomhed, har været den bedste beslutning vi nogensinde har gjort. Siden 2013 hvor vi lavede et samarbejde med Accounterpart, har vi altid betalt vores fakturaer til tiden og vi har aldrig misset en forfaldsdato. Dette kan vi kun have sparet penge på, da vi årligt modtager ca. 2700 fakturaer!”

    – Mikkel Botofte Larsen

    “Tak Lars , for det gode overblik. Det har været ikke mindre end en lettelse at hyre Lars Pedersen til at få styr på vores kreditorer. Vi betaler ikke længere rykkergebyr eller andet der fordyre hele vores betalingsproces.”

    – Jette Carlsen

    “God styring. Det er næsten flovt at indrømme, men vi har aldrig haft så godt styr på vores kreditorer, som efter Accounterpart overtog hele vores kreditorstyring. Vi betaler alle regninger til tiden, og vi har et perfekt overblik over hvornår ting forfalder.”

    – Ib Pedersen

    “Kreditorstyring i særklasse. Vi har før outsourcet hele vores kreditorstyring og bogholderi, men vi har aldrig fået så god indsigt i vores kreditorstyring som efter Accounterpart overtog vort engagement. Tak for god rådgivning Lars.”

    – Niels Sørensen